dinsdag 11 november 2014

Banken

ONZE BANK

De aanschaf van een bank is én blijft altijd een moeilijk puntje van inrichten, vind ik.
De bank moet immers aan een aantal voorwaarden voldoen en móet er ook nog eens leuk uitzien. Het bepaalt écht de sfeer in je zitgedeelte van je kamer en alles eromheen wordt er een beetje op afgestemd. Ook bij ons thuis is de bank een werkelijk gigantische blikvanger.
Hij is groot, donker met op elkaar afgestemde verschillende dessins en eigenlijk reuze ( on ) handig !
Juist door de extreme vormen valt hij op en bepaalt dit ook weer het moeilijke uitgangspunt voor een goede salontafel en andere zitplekken.


DE IDEALE BANK

Dit roept bij velen met mij verschillende vragen op. Gaan we voor een rustig dessin óf een effen bank, kiezen we voor stof óf een lederen bank ? Wordt het een bank met een hoge rugleuning, gaan we voor een strak design óf willen we gewoon een lekkere " plofbank " ?
Om niet dol te worden van de mogelijkheden is het raadzaam om bijvoorbeeld een staaltje vloerbedekking, behang of een ander kleurelement uit je huis mee te nemen naar de winkel. 
Én vergis je niet, in de winkel oogt een bank altijd veel ruimer dan bij je thuis, zo dus ook bij ons.



DE BESLISSING

Het afgelopen weekend waren we bij Riviera Maison om onze voucher te verzilveren en viel ons oog op verschillende banken die mogelijk aan onze eisen zouden kunnen voldoen. 
Landelijk, romantisch en robuust en zeker comfortabele " plofbanken ", eigenlijk precies wat we zoeken. We hebben er echter nog géén gekocht omdat we weten dat er véél meer mogelijk is binnen hun collectie en ik de komende periode eerst maar in verschillende vestigingen ga " proef zitten ". Áls we een bank-keuze hebben gemaakt zal ik deze zeker op mijn blog met trots aan jullie laten zien. 
Voor nu verheug ik me op het komende proefzitten en de inspiratie die we kunnen gaan opdoen.....
Geniet thuis lekker van je eigen comfortabele bank !







Geen opmerkingen:

Een reactie posten