zondag 22 maart 2015

LENTE !!

Lente 

Astronomisch gezien begint de lente wanneer dag en nacht evenlang zijn. 20 maart 2015 is de lente officieel begonnen om 23.45 uur  maar in mijn hoofd al véél eerder. Net als velen met mij kriebelde het aan alle kanten in mijn lijf. De zon zagen we vaker, de temperatuur werd beter en knopjes staken her en der al stiekem de k(n)opjes op.......zo zeker ook in mijn hoofd. De buitenboel stond er maar troosteloos bij, de winter mocht letterlijk plaats gaan maken voor de lente !


Van winter naar lente

Het terras in de achtertuin onderging weer een gehele metamorfose. Potten werden schoongemaakt, plantjes overgeplant  in grotere potten en overal en nergens in de aarde gezet. De " oude " tuinmeubels werden schoongemaakt en mochten plaats maken voor de lange houten eettafel . Deze moest eerst, zoals het betaamd, netjes worden opgeschuurd en worden voorzien van een beschermende teak- olielaag, want hij mag weer en wind, bbq en lange zomeravonden gaan trotseren en dat wordt een heuse uitdaging. Rode wijnvlekken en vetvlekken....we zijn er nu eigenlijk wel klaar voor.


Zo gezegd, zo gedaan. En nu....nu staat hij te blinken in de zon en laat ik mijn fantasie de vrije loop en beeld ik mij een lente in met frisse nieuwe kleuren in de natuur. Ik zie mijzelf genieten aan de lange tafel met een goed boek, hapje en drankje genietend van de eerste echte zonnestralen. 
De eerste stappen zijn gezet, nu gaat de rest van de tuin onder handen worden genomen. Groente mag uit de kas en worden overgepot, de heg mag worden gesnoeid en nieuwe plantjes gaan worden gekocht. Plannen genoeg, maar nu....nu éven niet.....Ik nestel me aan de lange tafel, kijk tevreden rond en geniet en streel zachtjes het hout.....



Liefs Annette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten