maandag 29 juni 2015

Koper

Wat is koper ?

Koper is de beste geleider ( na zilver ) van elektrische stroom en van warmte van alle materialen. Het is een scheikundig element, een rood/ geel overgangsmetaal dat ook als roodkoper bekend staat. Het is óók een spoorelement en is betrokken bij de vorming van botten en bindweefsel in ons lichaam. Allemaal reuze interessant.....maar koper is voor mij weer een element om je huis " op te warmen " .




Woontrend

Vorig jaar werd koper als dé nieuwste woontrend genoemd, met name als het gaat om accessoires.
Koper past zich immers goed aan in je interieur en is uitstekend te combineren met verschillende woonstijlen. Van poederig, romantisch tot aan strak en zelfs industrieel, alles kan en alles mag !
Over het algemeen maakt koper je huis warmer, echter zorgt het ook voor een sjieke touch. Het is een metaalsoort dat warm en strak oogt en geeft een bijzonder uitstraling aan je huis. 




Het koper- virus

Zelf ben ik ook gezwicht voor deze warme kleur. Net zoals ik graag bij anderen naar binnen kijk, gun ik jullie ook een kijkje bij ons in huis. Op deze blog heb ik een paar fotootjes van onze koper-items geplaatst. Laat je inspireren en kijk ook eens rond in diverse woonwinkels. Mogelijk heb je zelf nog een paar spulletjes die je kunt verven of overspuiten ! 




Tot de volgende keer !

Liefst Annette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten